Dnes stále více platí, že firma, která není na internetu, jako by ani neexistovala. Je to samozřejmě proto, že jej využívá stále více lidí, zatímco méně a méně čte noviny a časopisy či sleduje televizi. Koneckonců, proč by to také měli dělat, když mají okamžitý přístup ke všem aktuálním informacím i filmům a seriálům díky několika kliknutím myší?
To však také znamená, že vzhled a forma webové stránky se pro podnikatele stává stále důležitější. Tento fakt platí tím více, že je trh firmami prakticky přehlcen, a nováčci si zde jen těžko hledají své místo na slunci. Není tedy divu, že při její tvorbě obrací na odborníka.
Tím je v tomto případě SEO webdesignér. Jedná se o člověka, který dokáže vytvořit či upravit internetovou stránku tak, aby byla snadno zachycena populárními internetovými vyhledávači, jako jsou například Google či v našich končinách Seznam, a aby byla pro návštěvníky snadno navigovatelná a lákala k nákupu.
O výhodách takovéhoto přístupu asi není potřeba diskutovat. Ovšem nabízí se zde otázka, zda těchto služeb využívá i digitální agentura, tedy firma, která se na online marketing specializuje. Platí zde známé pravidlo, že kovářova kobyla chodí bosa, nebo patří weby digitálních agentur mezi ty nejlepší příklady SEO?
Popravdě, to záleží na dané firmě. Podobně jako v kterémkoliv jiném oboru, i zde existují mezi jednotlivými firmami poměrně velké rozdíly v kvalitě i v sebeprezentaci. Avšak obvykle platí, že nemají zapotřebí takovéhoto externího odborníka najímat. V naprosté většině případů totiž patří k jejich zaměstnancům. Není tedy pro něj problém pracovat i na webu svého zaměstnavatele.
Jistě, můžeme říci, že jej to odvádí od práce s klienty, avšak je potřeba si zde uvědomit, že weby digitálních agentur bývají již od počátku navrženy tak, že následně potřebují již jen minimální úpravy i pozornost. Díky tomu mají tito webdesignéři dostatek času, aby se věnovali tě, kteří si je přes jejich agenturu k danému účelu najmou.
Published by