Jak správně připojit přívěs a jaké technické parametry by měl mít tažný vůz a samozřejmě i přívěs, se můžete dočíst na některých webových stránkách, které se na toto téma specializují. Toto je první předpoklad k tomu, že bude vaše jízda bezpečná, a že zvládnete převážet i na delší vzdálenosti různý náklad. Tažné zařízení na Ford Focus Combi se tak může stát vaším partnerem v situacích, kdy chcete být naprosto nezávislí na přepravních a stěhovacích společnostech, a chcete mít svůj náklad pod kontrolou.
Jízda s přívěsem má svá pravidla
Jet s naloženým nákladem však není totéž, co jízda v prázdném autě, rozhodně zapomeňte na sportovní styl a už vůbec se nenechávejte vyprovokovat řidičem, který si plete silnici se závodištěm.
Vůz reaguje se zpožděním – čím těžší jízdní souprava, delší přívěs a objemnější náklad, tím více se přibližujete jízdními vlastnostmi nákladnímu automobilu s návěsem. Kamion také s vámi nebude soupeřit, co do rychlosti a obratnosti v akceleraci, je to prostě těžkotonážní stroj, asi jako slon nemůže být srovnáván s gazelou. A právě zpožděná reakce na akceleraci je typickým znakem jízdy s přívěsem. Pamatujte na tu, buďte klidní za volantem a raději jeďte pomaleji a nikam nespěchejte.
Brzdná dráha a zatížení brzd – brzdy dostávají při jízdě s přívěsem zabrat a měli bychom jim ulehčit vhodným stylem jízdy, zejména u delších klesání brzděním motorem s optimálně zařazeným rychlostním stupněm. Motor si se zátěží v takové situaci snadno poradí, zatímco brzdy jsou jen mechanické konstrukce a velmi se opotřebovávají, pokud je zatěžujeme souvisle delší dobu.
Další samostatnou kapitolou je brzdná dráha, nejste-li zvyklí jezdit s vozíkem častěji a pravidelně, můžete mít zafixován jízdní styl zcela odlišný, a to ve vypjaté situaci může zavinit dopravní nehodu. Počítejte dopředu s delší brzdnou drahou, ta se prodlužuje o mnoho metrů, a proto také dodržujte za vozidly před sebou delší odstup.
Published by