Také máte za sebou osobní zkušenost z prodeje či koupi nemovitosti? A stalo se vám, že jste například kupovali byt, ale jediné, co jste měli „v ruce“ před jeho prohlídkou, bylo pět fotografií interiéru plus jedna jako výhled z balkonu, přičemž všechny fotky byly malé velikosti a navíc v ubohém rozlišení? Toto se bohužel stává, makléři nejsou zpravidla profesionální fotografové, jsou to především obchodníci, a těm někdy (dle jejich mínění) – pozor – neplatí to pro všechny makléře – stačí mobilní telefon, s nímž vyfotí daný objekt, fotky stáhnou a zmenší a umístí na web. Výsledkem je pak pocit zmatenosti klienta, který přijde na prohlídku bytu a namísto očekávané reality tu spatří zkreslenou skutečnost, například byt je příliš malý a některé fotky jsou ze špatného úhlu, takže nezachytí to podstatné, co by měly.
Někteří makléři si neuvědomí, že fotografují to nepodstatné, a to zásadní jim naopak unikne. Klienty nezajímá pouze kuchyňská linka v kuchyni, ale také její celková koncepce a velikost, členění prostoru, návaznost jednotlivých místností atp.
Fotografovat objekty se zkrátka musí umět, a chcete-li uspět v prodeji v realitních kancelářích nebo v inzerentních webech, využijte profesionálů, kteří pořídí fotografie interiérů na špičkové úrovni. Mačkat spoušť foťáku nebo tlačítka na mobilu dovede každý, ale mít ten správný odhad a cit pro kompozici, to už vyžaduje zkušenosti, šikovnost a jisté znalosti.
Někdy vám ale ani fotky nebudou stačit k dokonalé prezentaci objektu, tehdy má svůj význam využít 3D virtuální prohlídky nebo dokonce létajícího dronu, což jsou technologie, které veškeré nemovitosti či pozemky lidově řečeno prodávají samy. S trojrozměrnou prohlídkou si každý prohlédne dům či byt, jako by tam fyzicky byl, a pak už bývá ta fyzická prohlídka nemovitosti pouze formální záležitost.
Published by